måndag 31 mars 2008

Glömsk kropp

Jag har en himla skum kropp.
Den liksom glömmer bort saker.
Ibland glömmer jag bort att andas,
ibland (väldigt ofta) stannar maten i halsen, typ som att jag glömt hur man sväljer,
och ibland verkar hjärtat glömma att slå.
Finns det något namn för denna åkomma, eller är ordet jag söker helt enkelt bara "konstigt"?


Har förövrigt varit på väldigt bra humör idag, solen har värmt alldeles lagom å fåglarna har kvittrat lagom högt.


Jag älskar verkligen våren.
Mer än sommaren faktiskt.
Det är nu allt vaknar till liv.
Känner mig aldrig så hoppfull som när det är vår.




Ahh...härligt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad skönt att du känner så.... jag håller med!!! kram, ha en bra dag :)

Anonym sa...

glömma bort å andas å det där med hjärtat, läskigt. glömma bort å svälja det är ju med konstigt, men det har jag med skumt, jag har alltid kopplat det till min allergi, när jag suttit nära en hyasint en gång började det,jag kunde inte svälja på hela den dan!