söndag 23 mars 2008

RadixLecti-dag

Dagen kommer till stor del spenderas i soffan, och det ska mycket till innan jag gör någon större kraftansträngning.
Det kommer vara chokladmjölk, Herkules och skenet bedrar.

Underbart.
En sådan här dag kräver tecknat, sitcoms å choklad.
Älskar verkligen Disney's Herkules, men det ska vara TV-serien, önskar jag hade hela boxen!
(Tips på 25-årspresent kanske... ;) )
Har enda sen jag varit liten varit fascinerad av grekisk mytologi, å därför tycker jag att det är lite smått fenomenalt av Walt Disney att lära barn om Odyssen och Illiaden utan att det ska bli tråkigt. Sen stämmer ju inte serien till 100% med vad Homeros berättade, men hans version skulle ju knappast lämpa sig för barn! :)
Incest, våld, tidelag mm hör ju inte hemma i det forumet liksom..
Skenet bedrar älskar jag också.
Fenomenal engelsk sitcom med Patricia Routledge som har ett otroligt minspel och ger en otroligt rolig rolltolkning av den fisförnäma Hyacinth Bucket (Bouqette som hon själv säger).
Rekomenderas så varmt att det nästan bränns.
Till detta serveras alltså chokladmjölk med sidosnacks, plopp.












Inga kommentarer: