onsdag 16 april 2008

Min nya värld - Inte bara plus!

Jag ser sannerligen världen genom nya ögon nuförtiden.
Bokstavligen alltså.
Och det har inte enbart haft positiva följder.
Visst, jag kan se skyltar, läsa löpsedlar och känna igen folk som vinkar tvärsöver gatan.
MEN...
Konstigt nog föredrar jag nästan livet utan glasögon.
Världen är liksom lite vackrare när den är lite suddig.
Jag ser defenitivt bättre ut utan glasögon, när jag inte ser mig själv så tydligt.
Jag fick en chock igår när jag hämtade och provade dom i butiken och vände mig om. Jag fick syn på mig själv i en spegel och såg ALLT.
Det var ingen vacker syn.
SÅ mycket vill jag inte se.

Idag under rasterna på jobbet har jag medans jag varit ute å rökt iaktagit folk i sina bilar.
Folk verkar verkligen tro att dom inte syns när de sitter bakom ratten. Ungefär som när man var liten och trodde att man inte syntes när man höll händerna för ögonen.
Jag såg förvånandsvärt många (99,9% män) som satt å petade näsan.
Någon annan satt och luktade sig själv i armhålorna.
Newsflash; NI SYNS!
Herre min tid, har ni andra, normalt seende människor gått runt och sett detta hela tiden?
Haha det är ju jättefestligt!

Inga kommentarer: