tisdag 15 april 2008

smartare?

Jag börjar bli stor.
Och klok.
Iallafall om man ska tro mina tänder.
Har en visdomstand på uppväxt.
Konstigt, känner mig inte ett dugg visare.
Är det nån som vet vatför man får visdomständer?
Jag menar, jag är fullt nöjd med dom jag har, har inte något behov av några nya.
Vi trivs ihop, jag å mina tänder.
Fyller dom liksom någon egentlig funktion? Börjar vi tex. ta större tuggor mat när vi är äldre så vi behöver några extra gaddar?
Svara gärna om ni har svar på detta.
För ett par år sedan var jag å klippte mig å frågade frisören varför jag helt plötsligt hade fått självfall i håret. Svaret löd: jomen det kan bli så när man kommer i puberteten.
Jepp.
Jag var då 23år.
Så ja, det är nog sant trots allt, jag börjar väl bli vuxen.

För övrigt har jag blivit lurad på en semesterdag idag.
Det var egentligen meningen att mäklaren skulle komma imorgon och värdera mitt hus, men han ringde och ställde in ikväll.
Tydligen hade han glömt att han hade lovat sin dotter att han skulle hämta henne någonstans eller vad det var.
Mycket proffesionellt.
Och jag hade tagit ut en semesterdag i detta syfte.
Hm!
Jag säger det igen, HM!
Så imorgon är jag ledig, inte fy skam iofs, men detta innebär ju att jag måste ta ut en till semesterdag vid ett senare tillfälle, å det hade jag ju inte tänkt mig.

Vidare så har mina glasögon kommit idag, så nu kan jag se igen.
Det sved ordentligt i plånboken, så jag var tvungen att trösta mig lite med att köpa ett par nya solbrillor å ett nagellack.
å ett bälte.
å bh å trosor.
å en tröja. MEN, den var på halva reapriset, så det gjorde inget...eller?

Inga kommentarer: