tisdag 26 augusti 2008

Besviken





Dunderfan!




Hade verkligen sett fram emot att köpa säng idag.
Har sedan jag flyttade in sovit på min madrass på golvet.
Det har visserligen funkat, men en säng är liksom det enda som fattas i lyan nu.


Senaste veckan har jag iofs sovit i soffan, ett litet experiment jag har testat.
Har de senaste månaderna lidit av sömnproblem, och nu har jag blivit så desperat att jag testar allt. Så därför detta "miljöombyte".


Hur eller hur, jag hade siktet inställt på "MALM".
Tyckte att den modellen erbjöd en ytterst smart lösning där man kan skjuta in sängborden i själva sänggaveln (Jag har ganska lite plats vid sidorna på sängen). Hade föredragit den i vitt, men den tillverkas tydligen inte i det, så det fick bli svart.


Fine, jag och pappa hetsade iväg efter jobbet, sprang runt på IKEA som yra höns, bara för att upptäcka att "MALM" i den lösningen endast fanns i måtten 160x200.
FUUUUUUCK!
Min säng är 180x200.
Det konstiga är att just den lösningen med skjutbara sängbord inte heller fanns i 120x200.
VAD ÄR DET FÖR FAVORISERING NÄR DET GÄLLER FOLK MED 160 SÄNGAR??

Så istället blir det en "LEIRVIK". Också jättefin, en helt annan stil, men jättefin.
Men när jag bestämt mig för detta stängde dom!
Så lille pappsen måste åka in imorgon när jag jobbar å köpa den åt mig, annars går det inte. För sen stickar han ut på äventyr. Det är enda chansen, annars kommer det dröja ett bra tag innan jag får en säng..
Har jag nämnt att min pappa är top of the pops!? :)

Så det blir en vit säng nu trots allt. Men nu blir det ju problem med sängborden..


Fan Kamprad!

Inga kommentarer: