torsdag 21 augusti 2008

Dagen då pappa blev mänsklig

När man är liten är ens föräldrar allsmäktiga.
De kan och vet allt.
Jag har hållt fast vid den tanken kanske nästan onaturligt länge, åtmisntone vad gäller min pappa.
Ända tills för ett tag sedan.
Då sprack illussionen.
Världen, as I knew it, rasade samman.
Jag bad pappa förklara ordspråket
"Nu har han skitit i det blå skåpet."
Pappa säger:
Jo förstår du, förr i tiden hade man oftast bara ett stort skåp, där man förvarade linne, porslin och diverse. Detta stod i köket och var oftast blått.
Sen var det en som sket i det.
Och det var ju inte bra.
Japp.
Där försvann min tro på att pappa vet allt.
Verkligheten slog mig.
Den slog mig hårt.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Well, så tokigt var inte hans svar... se den här länken. :-)

Wicke sa...

Shiiiit! Min pappa vet verkligen allt!! :)