onsdag 10 september 2008

24 ljus

-Och vad har du för uppvärmningssystem?
- Stearinljus. Själv då?
Man brukar säga ur askan i elden, men i mitt fall är det snarare ur igloon i vaken.
Hos pappa var jag van vid kyla då vi fick elda för värme, men jag trodde att jag en gång för alla skulle slippa frysa när jag flyttade.
FEL.
Min hyresvärd har inte satt på värmen i huset än, och det börjar bli lite småruggigt här nu.
Det är ju sen tidigare ganska fuktigt i huset (det läcker som ett såll) och nu är det verkligen rått här!
När jag efter mycket om och men får tag i min hyresvärds mobilnummer (som jag för övrigt aldrig fått) visar det sig att han har åkt utomlands!
Jag ringer upp iaf och möts av hans telefonsvarare.
Som först är på svenska.
Sen på engelska eller något liknande.
HYBRIS.
Jag lämnar ett halv-käftigt meddelande:
- Hej ---, det här är Wictoria. det börjar bli kallt här, det har läckt in i källaren igen och gräset är jättehögt. Ring mig när du kommer hem från din solsemester.. Där det säkert är jättevarmt. Klick.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha, å vad jag tycker om när du bloggar!!!!

Du är kul!