onsdag 3 september 2008

Gäsp

Den senaste tiden (ganska länge nu) har jag haft problem med sömnen. Jag har fått tabletter utskrivna, men jag får inte ta dom varje dag då de anses vara beroendeframkallande.
Det är inte alltid det att jag inte kan somna, utan oftast är problemet att jag sover väldigt ytligt och därmed drömmer väldigt mycket.
Detta leder till att jag oftast är tröttare när jag vaknar än när jag somnar, jag får helt enkelt ingen djupsömn. Och dessa drömmar jag drömmer... Freud hade fått något att bita i! Mitt undermedvetna måste vara värt ofantliga summor i forskningssyfte!

Från inatt kan jag minnas iaf 4 drömmar:
1. Jag bodde i kaxgärde, som var en borg, och utanför fanns det eldsprutande soldater iklädda tempelriddarnas mundering.

2. Jag, Annie och Frida var på ett "black or white"-party som min hyresvärd, mr Bond anordnade. Det kostade 50kr och jag bar runt på min cykel hela kvällen.

3. Jag och Kotto (Michelles mamma) satt ute och pratade på Fridas gamla altan. Jag rökte korv (!?)

4. Jag satt och fikade med min arbetsledare i mammas gamla lägenhet på storgatan och jag sa ett sanningens ord om våra praktikanter.

Inte undra på att man är trött när man vaknar.. Det händer för fan mer när jag sover än när jag är vaken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahha,sånna är mina drömmar med !
helt knasiga och dom suger musten ur mig,blir jättetrött !

Anonym sa...

jag har oxå en period nu då jag drömmer knas och osammanhängande,,,kanske är detta nåt som går...