tisdag 27 januari 2009

Bitterfi**a

Idag är en sån dag där ALLT bara känns fel och det verkar som att alla motarbetar en.

Sov dåligt som ett as (i natt igen), bara för att vakna till vad som skulle visa sig vara ännu en pissdag.

Är på galet dåligt humör och är toksur/irriterad/förbannad på allt och alla.

Nedräkningen mot arbetslösheten har börjat.
Gillar inte hur mitt liv ter sig överhuvudtaget.

Vill egentligen bara sova, sova och åter sova, men vet att jag skulle vara lika trött ändå.

Det är som cancer, fast utan döden då.
Att liksom bara dra ut på lidandet.

Jag har arbetscancer.

Sitter och kollar på en massa bloggar, ni vet, den ena länkar dit, den andre dit, och tillslut har man hamnat på typ Fantomens husdjursblogg om hur mycket Hero och Devil har växt och vad de äter osv.

Iallafall hamnade jag på Johanna Trencks blogg.
Får nästan ett vredesutbrott.
"Vem-fan-är-du-som-av-någon-anledning-får-tjäna-pengar-på-att-blogga-om-ditt-liv-som-vad-det-verkar-som-inte-är-ett-skit-mer-speciellt-än-någon-annans!!??"
Visst, hon är väl söt och så. Men det är väl typ det.
Jag har iallafall ingen aning om vad hon är känd för.
Försökte googla henne för att se vilken film hon varit med i (det står att hon är "writer, model, actor och contacts provider"......). Det går inte att hitta svar någonstans. Finns inte. Det enda ställe hon aktivt verkar finnas är såklart på finest.se.

Jag har såklart ingen som helst aning om hurdan person denna Johanna är, vad jag vet kan hon vara guds ängel nedstigen från himlen eller djävulen själv. Men hon är bara ett av måååånga exempel.

Här står jag och ska snart bli arbetslös, när någon som är "contacts provider" tjänar pengar på att visa upplagda filmer på när hon sprutar in restylane i läpparna och blonderar sitt redan platinablonda hår.

JA, DET KÄNNS FAAN BITTERT

http://www.finest.se/userBlog/?uid=29362

1 kommentar:

Anonym sa...

vad tråkigt att det blev så! med jobbet alltså. Men det löser sig nog ska du se.. bla bla bal, jag förstår om du hör det hela tiden, och är piss off på att höra det nu, men det kommer lösa sig för dig med...

ja!!! börja skriva igen på argabloggen!!! Den e kul...

hoppas det är bra med dig lite iallafall mitt i all bitterhet och arbetscancer...

kraaaaaaaaaaam hälsa alla jag känner så gott