fredag 23 januari 2009

Nära, men inte riktigt där



I ett tappert, om än en smula fåfängt, försök till ett sundare liv så har jag anammat o'boy "utan" socker. Fullkomligt naivt, jag vet, och Niklas kommer säkert att ge mig en lååång kommentar om hur sötningsmedel är betydligt farligare än socker.

MEN, det är inte det som är det värsta.

Det är ju inte ens lika gott. Det är som små, små sandkorn som inte vill lösas upp. Inte ens efter den mest ihärdiga och passionerade omrörningen. Jag är besviken. Men jag måste ju ändå förbruka allt, jag måste ju faktiskt stå för mitt köp.

Och detta mina vänner, är ett i-landsproblem personifierat.

Bör även tillägga att hela texten är fostret av en något uttråkad och förslappad Wicke.

Jag skulle själv slutat läsa redan efter första meningen.

1 kommentar:

Niklas sa...

Det är ju helt riktigt att sötningsmedel inte heller är sådär väldigt nyttigt, men eftersom jag själv är en brukare av sådant så säger jag ingenting om det.

Prova den här istället: http://www.canderel.se/SE/Vara-produkter/latt-chokladdryck.asp