torsdag 5 mars 2009

Betraktelser & Irritationer 1

Fick ett infall igår och rensade garderoben. Kan väl inte påstå att det blev så värst mycket skillnad. 10 plagg mindre kanske.
3000
- 10
-------
2990

Konstaterade mest att näst intill alla plagg var totalt nödvändiga och att problemet istället låg i att jag har för liten garderob.

Hur eller hur så gjorde detta tilltag att jag inte hann med att laga någon lunch till idag, så idag fick det bli nödlösningen McDonalds.
Och HÄR, kära läsare, börjar betraktelsen och irritationen.

Först blir jag vansinnigt irriterad för att det tar så lång tid att få en sallad. Ingenting behöver ju stekas, därmed behöver ingenting ta tid. När dessutom kassapersonalen börjar fumla med min beställning och mumlar tyst för sig själv; "la jag ner några bestick..?", har jag fått nog.
- Jag behöver inga bestick! replikerar jag halvt morrandes, vänder på klacken och går.
Till min ryggtavla hör jag honom avlägset bort säga; "men ät med händerna då..!"

Sedan cyklar jag med ilfart tillbaka till jobbet (vilket ligger ca 50m bort), måttligt sur för att jag missat 10min av min heliga, totalt rutinmässigt inrutade lunchrast.

Börjar äta. Den är hyfsat god. T.o.m. kycklingen är helt okej. MEN SALLADEN! ÅÅÅÅ! VAD HAR MCDONALDS FÖR PROBLEM MED ATT SKÄRA SALLAD????? Det är hela salladsblad, inte skurna. Som att titta in i Amazonas djungel ungefär.
Antar att det är för att fylla ut plastskålen som måltiden serveras i.

Tomaterna smakar Ajax fönsterputs, förmodligen för att de är så sjukt besprutade.
Osten har en liten, men distinkt touch av spya.

Dessutom är den ruskigt dyr.
Nära inpå 70 spänn.

Och i Afrika svälter barnen.

Jag borde förmodligen skämmas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahaha, ja, ja , ja, fler sånna inlägg... hihihi, du är rolig du :)
puss

Anonym sa...

Arizonas djungel?

Wicke sa...

Förstår inte vad du menar, käraste anonym... Det har stått Amazonas hela tiden... ehh... ;)