måndag 9 mars 2009

Betraktelser & Irritationer 2



Jag skriver kanske 100-200 prislappar om dagen. Pennan är mitt verktyg. Jag är därför otroligt känslig vad gäller min penna på jobbet, blir vansinnigt irriterad om någon lånar den och inte lämnar tillbaka den etc.
Men, det finns något som är ännu värre. Nämligen missbruket av min prislappskarta. Jag börjar alltid längst upp i vänstra hörnet, går raden ner och fortsätter sedan mata av rad för rad. Men ibland är min arbetsledare eller jobbarkompis där och nallar av mig, och de kan helt sonika ta en lapp mitt i kartan. Jag förstår det inte. Det finns ingen som helst logik i det. Jag vet att jag låter det ta helt orimliga propotioner, men det börjar verkligen koka i mig. Sen slänger jag hela kartan. Den är tainted för mig. Ja, ni hörde rätt, mitt i finanskrisen slänger Wictoria Ericsson en nästan helt oanvänd prislappskarta! (någon borde lära ungen att veta hut!)

Och barnen fortsätter att svälta i Afrika.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, du har ju torrets :)puss gumms

Niklas sa...

08-672 25 33

;-)

Wicke sa...

haha fuck off Nick! :D