tisdag 28 april 2009

Här kommer den nya tiden..

I förra veckan skrev jag på pappret om att min anställning kommer att avslutas den sista maj.
Det sög.
Men jag har inte panik, har inte deppat ihop som jag och många med mig trott att jag skulle göra.
Jag sörjer att jag min tid på jobbet är slut, men ser ändå på något sätt fram emot att ge mig in i något nytt.
Jag behöver lite nya utmaningar.
Inte för att mitt "gamla" jobb inte levererade utmanigar som hette duga from time to time, men jag behöver några
NYA utmaningar.

Så, gott folk, Ericssonskan är faktiskt sugen på att börja........(hör och häpna)............PLUGGA!
Japp, det är sant!
Hon som svor att aldrig någonsin ge sig in i skiten med prestationsångest å tentor, magknip och tårar av blod, hon som på studenten inte för sitt liv kunde förstå varför någon någonsin skulle börja plugga frivilligt igen, HON ska göra 'at!

Det känns skitspännande och skitläskigt på en och samma gång.
Jag tänkte värma upp lite med några kurser på komvux för att smaka lite på det.
Har hittat en del kurser som lockar:
  • Matte (lockar iofs inte ett skit, men är dessvärre nödvändigt)
  • social omsorg
  • socialt behandlingsarbete
  • psykologi B
DEN LJUSNANDE FRAMTID ÄR MIIIIIIIIIIN!!!!!!

1 kommentar:

johanna sa...

Det jag! Lycka till i din nya karriär gumman!