söndag 12 juli 2009

Möt mig barfota

När jag gick på högstadiet läste jag en bok som hette Möt mig barfota och var skriven av en Sara Ohlsson.

Det var samlade texter som verkligen berörde mig och som jag, över 10 år senare, inte kunnat släppa.

Jag vet dock inte hur jag ska få tag på den. Jag har letat och letat. Den verkar inte gå att köpa någonstans.
Minns att jag på högstadiet frågade min bibliotekarie om hjälp, och hon var så snäll att ordnade fram författarens pappas telefonnummer, men inte fan vågade jag ringa till honom. Och lappen med det numret är såklart long time gone.
Jag har sökt efter boken på nätet massa ggr, den finns att låna på typ 4 bibliotek; Umeå, Uppsala, Stockholm och Lund. (spännande att den fanns att låna på madesjöskolans lilla fjuttiga bibliotek för några år sen...)
Men den måste väl gå att köpa??
Hur tar man reda på sånt?
Anyone?

Så jag slänger härmed ut en desperat förfrågan!

SARA OHLSSON! JAG BARA MÅSTE HA TAG I DIN UNDERBARA GRÖNA BOK! JAG HAR SÖKT EFTER DEN I SÅ MÅNGA ÅR ATT JAG SNART BLIR GALEN!
DEN BETYDDE JÄTTEMYCKET FÖR MIG OCH JAG SKULLE BLI ÖVERLYCKLIG OM JAG FICK LÄSA DEN IGEN!
MVH/DITT STÖRSTA FAN

5 kommentarer:

akiz sa...

http://www.hjortedsantikvariat.se/booklists/oland3.htm

skrolla ner långt
puss

Wicke sa...

Akiz du är helt underbar!! Fan vad glad jag blir! Den är beställd och kostade dessutom bara 50kr! Du skulle bara veta hur mkt den betyder!
PUUUUUUUUUUUUUUUSS på dig!!!!
FANTASTISKA AKIZ!! <3 <3 <3

akiz sa...

vad bra att jag kunde hjälpa till!!Google=bästa!!!kram

johanna sa...

cooolt

Wicke sa...

Helt sjukt! Jag har googlat minst 1000 ggr och inte fått fram nått av värde, du testar en gång och får resultat! Haha, jag och datorer alltså... :D