fredag 7 augusti 2009

Filosofiska nattsamtal

Hon:
- Jag hatar att prata bajs med killar. Och nu har jag gjort det två dagar i rad.

Jag:
- Men då har du ju pratat om det för flera år framöver. Fyllt kvoten liksom.

Hon:
- Men tjejer ska inte bajsa. Bara blommor och fina saker. Jag skulle bajsa rosor.

Jag:
- Jag skulle nog ta vallmo. Det passar mer min inredningstil.

Hon:
- Ja.. Fast man vill ju inte skita rosor med taggar.

Jag:
- Fast nej förresten! Förgetmigej! Det är liksom lite gulligare.

Hon:
- Man skulle skita pengar. Tänk om alla gjorde det. Eller nej förresten, det skulle bara vara jag och mina vänner. Eller nä, bara jag, men ni skulle få lite.

Jag:
- Jag skulle nog betacka mig dom pengarna. Eller fan, i nuläget skulle jag nog ta dom. Med hanskar.

Tystnad

Jag:
- Men fan vad jobbigt att skita mynt.

Hon:
- Nej nej! Inget jävla skrammel! Det ska vara sedlar.

Jag:
- Men det låter ganska äckligt..

Hon:
- Nej men sådär mjuka sedlar!

Jag:
- Det låter ännu äckligare.

Hon:
- Nej men, det ska vara sådär som en härligt mjuk använd tjuga, du vet.

Inga kommentarer: