fredag 26 mars 2010

Man får inte glömma musen.

Jag trampade precis barfota på en mus som Sigge valt att placera precis utanför ytterdörren.
Trodde först att jag hade klivit på hans svans, men när jag kollade till så såg jag den;
en grå storväxt mus/råtta med uppspärrade ögon, gapande käft och lång sliskig svans.
Fy faAn!
~
Så nu vet jag inte om jag är så pepp på att skaffa en katt till. Då dubblas ju riskerna för såna här överraskningar...
~
Jag sprang in fort som fan och slängde igen dörren. Dessutom så var jag tvungen att skriva en kom ihåg-lapp och sätta på insidan av dörren. För imorgon när jag vaknar och ska ta morgon- cigaretten kommer jag ha glömt att det ligger ett dött djur utanför, och risken finns då att samma hemska scenarie utspelar sig igen.
Så istället för "glöm ej nycklar" eller "glöm ej mobil" står det nu;
"GLÖM EJ MUS"

1 kommentar:

erica sa...

ÅH FYYYYYYYYYYYYYYYY !!!!!!!!
Jag hade kräkts.....

Måtte inte mamma läsa detta.... :o)