söndag 14 mars 2010

Supernanny och en Kalmarrunda


I fredags fick jag rycka in som barnvakt åt lilla Sophia som var lite småkrasslig.
Det blev en heldag hos familjen Gottschlich/Lirsjö och jag och Sophia hade det urmysigt. Hon är så lätt att passa, hon blev baar lite ilsk på mig en gång under hela dagen (när hon inte fick leka med min dator), annars var det bara glada miner.
När mamma Erica kom hem delade vi på en flaska rött och såg en film, sen drog jag mig hemåt.
¤
Faktum är dessutom att jag fick en hel del skolarbete gjort hemma hos G/L medans jag var barnvakt, och det kändes riktigt skönt.
¤
¤
På lördagen var det dags för hockey och lite för-förfest i Victoriahallen. Vi (Ja, vi) besegrade Kiruna med krossande 11-0! Sen fortsatte jag, Ida och Erica Nilsson hem till mig, där Erica höll på att däcka medans Ida sminkade henne, så hon gjorde valet att gå hem när jag och Ida drog till tåget.
¤
Vi gick först till Harrys. WTF? Vad har hänt? Vi kände inte en jävel och alla var så.. alltså, jag kan inte säga det på något annat sätt, fula eller gamla! Ja, det låter ju ytligt, och kanske är det så, men det var inget vidare.
Så vi drog vidare till Palace. Där var det vackrare och yngre. Men ganska mycket yngre.
¤
Seriöst, vart går människor i åldrarna 25-35 nu för tiden?
Är det så jävligt att alla har skaffat familj och stannar hemma?!
¤
Jag och Ida stannade iallafall på Palace och avrundade kvällen ensamma inne i Rockbaren. Medans bartendern gick och blåste ut stearinljusen på borden satt vi med värkande party-fötter uppslängda på bordet, med varsitt vattenglas och fick Doors spelade för oss. Det var en alldeles underbar avslutning på kvällen.
Men det kommer nog dröja innan jag går ut i Kalmar igen tror jag.
Det är liksom inte min grej.

Inga kommentarer: