onsdag 21 april 2010

The Onsdag

Mina känslor stormar som bekant för tillfället.
Jag hinner knappt med själv.
Men det blir hela tiden bättre.
Mycket bättre.
Jag har lärt mig att identifiera och ta hand om topparna och dalarna nu.
Och enligt min läkare ska iallafall den värsta perioden vara över, och det ska avta mer och mer.

Dock har det visat sig att jag är sjukt jävla blödig!
Så fort något är lite fint, så svämmar ögonen över.
För några dagar sen började Ida prata om min födelsedag och vad hon skulle köpa till mig i present.
Det behövdes inte mer, the waterworks var igång igen!
Jag är inte van vid att vara såhär lättrörd!
Jag är ju hård som sten, cool som en filbunke och cyniker för tusan!

Idag har jag tex lipat till komediserien "Joey", och nu rinner tårarna till "Sex rehab with dr. Drew".
Det är fan inte okej! :D

3 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

hej!

vad roligt att du gillar min blogg, blev jätteglad! :)

Men du, jag vet inte vad detta rör sig om, men det låter jobbigt. De där dagarna som är dåliga är en pina att genomlida, men det kommer alltid ljusare tider, även om det är jobbigt att tänka när man är mitt i en dålig.
De flesta känner sig nere i längre eller kortare perioder i livet, även om man känner sig rätt ensam om det ibland...

Hoppas det känns bättre snart.

Wicke sa...

Nämen hej!

Ingen större fara med mig egentligen. Jag håller på att avsluta en behandling som jag haft från och till i 8 år, och det är mycket justering för kroppen.
Har man tillsatt ett ämne så länge tar det lite tid för en att anpassa sig till ett liv utan det.

Men jag är vid gott mod (för det mesta ;) och fast besluten att fixa det :)
Tack för omtanken! :)

Vackra Vita Ting sa...

Jag skickar dig en styrkekram:)