onsdag 28 juli 2010

Min första award! :)


Jag har fått en bloggaward av bästaste Erica Lirsjö (Hade lätt gett henne 1000 olika awarder i diverse gengers, en liten parentes bara)!
Med detta följde också en utmaning att skriva 7 saker om sig själv samt utnämna
några andra värdigare mottagare av denna prestigefyllda award :)
Så okej, 7 grejer om Ericssonskan;

  1. Jag älskar gamla farser. Jag avgudade Nils Poppe när jag var liten och var förmodligen en av de otroligt lätträknade tonåringarna som grät när han dog. Andra favoriter är Albert & Herbert och Carl-Gustaf Lindstedt.
2.  Jag blir lite halvhög på doften som finns i en ny bok (ja, jag är kanske lite störd). Doften av man (kan finnas någon speciell i åtanke, ja) är inte heller fy skam...

3.  Jag har extremt svårt att slänga gamla shampoflaskor och dylikt, det är en sån där grej bara. Det brukar finnas hur många som helst i hyllan med bara liiite kvar på botten. Man vet ju aldrig när man står där utan shampo, eller hur?

4.  Jag är klarar inte en dag utan mjölk. Eventuellt skulle jag dö.

5.  Jag skrev min första "bok" när jag var 10 (slutade när jag var 12, den är fortfarande utan slut), vilken handlade om Take That och är det absolut pinsammaste som finns. Den är på runt 250 handskrivna sidor och ligger och skämms i en källare. Nu och för alltid.

6.  Jag har en gång för alla kommit fram till att serviceyrken (som t.ex. butiksjobb) inte är min grej. Alls. Jag älskar att diskutera och argumentera, som butiksexpedit är ju detta strängt förbjudet. Kunden har alltid rätt och det suger. Plus att jag tycker att det är ganska ostimulerande. För mig känns det så iallafall, detta gäller ju såklart inte alla, och jag beundrar dem som har det tålamodet som krävs för att ta kunder och hantera dem på rätt sätt.

7.  Jag har någonstans gett upp tanken på att "lära känna mig själv" och ta reda på "vem jag är".
Fan, det märks väl! :)

Nu till vilka jag vill ge awarden till, några som jag anser vara "beautiful bloggers" :)

Först ut är min fina vän Johanna Waldén som finns på

Och självklart bästa Frida Svensson med sin underbara son Svante!

Vidare vill jag också ge en award till
för att den bloggen gör mig glad och har skänkt mig en massa inspiration.

Jag tycker också att Akiz ska ha en, helt enkelt för att hon är en så skön person.

Sist ut är Paula Ohlsson och hennes blogg
mysig tjej med mysig blogg :)

Sådär ja, hoppas ni accepterar awarden med medföljande utmaning :)

Tjyss!



Inga kommentarer: