lördag 31 maj 2008

Inomhus-ångest

Idag ska det bli 30grader ute.
Jag har lite svårt för sån värme.
Blir bara slö, törstig å svettig.
Jag är ju inte typen som ligger ute å solar heller, då jag aldrig fått en normal solbränna i hela mitt liv.

För ett par veckor sen var det jättefint väder också.
Då cyklade jag ner på stan å handlade och åkte å hälsade på pappa som ställde ut sin motorcykel. Sammanlagt var jag kanske ute i solen i 35min.
Jag fick lida för det betydligt längre än så. Och bara på axlarna. Ingen annanstans. Snyggt?
Skttrist att man inte ens kan vara utomhus utan att se ut som en röd/vit-randig deformerad zebra.

Så egentligen stannar jag helst inomhus när det är så jävla varmt.
Men enligt samhällets normer så får man inte det.
Man ska "uuuut å njuuuuta av det fiiiiina vääääädret".
Hm!
Priset är för högt för mig, så är det bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, sol e farligt, håll dig inne,,puss