söndag 29 juni 2008

SATC-DAGEN!!

Lördagen skulle alltså inledas med järnålders-dag på eketorps borg. Jag såg verkligen fram emot detta då jag inte varit där sedan jag var liten, + att favorit-tv-kocken Per Moberg var där och lagade mat. Det kunde ha varit superkul. Men kul får räcka. Dom kunde lagt ner lite mer krut på stämningen tyckte vi.













Per Moberg grillade ett helt vildsvin över öppen eld som man fick smaska på. Det var första gången jag smakade det, farfar har pratat om hur gott och fint kött det ska vara, och jag gillade det faktiskt! Lite speciell smak, men angenäm!












Niklas bror Richard var nere i småland på besök.




Efter att vi var fullärda om järnåldern (?) begav vi oss till Erica å Niklas kolonilott och grillade, drack rödvin och spelade TP. Sen dumpade vi pojkarna för att ägna oss åt total-tjejiga saker :)




























Erica och jag gjorde oss satc-fina och drack drink som var supergod med hallon sorbet å doningar. Erica fixade min frilla som jag trivdes sååå bra i. Älskar verkligen den frisyren, å hon är jätteduktig på hår. Önskar verkligen att jag kunde fixa den själv.








Laddade!!
(har snott de sista 3 bilderna från Ericas blogg, hoppas det är okej love)





Så....VAD TYCKTE ERICSSON OM FILMEN???
Ja ni kära vänner. Den var bra, men fantastisk var den inte. Det var kul att se brudarna igen, men let's face it, har man inte sett serien å är ett fan så är ju själva handligen inte superbra. Jag är ju självklart glad över att ha sett den, och som Erica sa, det var lite som att träffa gamla kopisar. Men överväldigad, det är jag inte.
Den var bra. Den kunde varit mycket mycket sämre, och det var ju skönt att den inte var, men jag är inte i extas. Men jag ska ge den en andra chans, har redan innan filmen lovat att gå å se dden med mamma också.

Inga kommentarer: