torsdag 28 augusti 2008

Kraftig benstome?

Jag vet att Niklas och Erica förmodligen tror att jag kör någon form av mobbnings-kampanj mot deras katt Ceasar, men jag kan helt enkelt inte låta bli, för jag vet att Erica tar åt sig så himla mkt.
Ceasar är faktiskt ganska, vill inte säga tjock för då får jag väl stryk, men stor.

Jag vet hur känsligt det där kan vara. Jag fick själv höra för ett tag sen av veterinären att Sigge helst inte får gå upp i vikt mer nu, att han har blivit lite tjock.
Jag tog det som ett personangrepp och var väldigt nära att säga till henne att hon minsann inte var så jävla smal själv.

MEN, jag glömmer aldrig hur Erica skulle försvara sin "lille" kisse och sa:
-Fast alltså...Ceasar har ju väldigt kraftig benstome...

Är inte det ursäkten alla överviktiga människor kör med?
Kan katter verkligen ha kraftig benstome?

PS. Jag känner på mig att jag har två giftiga kommentarer att vänta mig efter det här inlägget..
Jag har nog, som man säger, SKITIT I DET BLÅ SKÅPET...

3 kommentarer:

Anonym sa...

jo,det kan dom visst !!!!!

dessutom vill jag inte ha någon size zero-kisse.......gillar min lille köttbulle.....precis som han är...

köttbulle=kraftig benstome

Niklas sa...

Haha! Tur att Caesar inte förstår vad du säger, för då skulle du nog kunna räkna med att bli bitleksak nästa gång du hälsar på :-)

Anonym sa...

hahahaha, nästa gång hon säjer att sigge tjock så lova mig att du säjer så där...hahahahaha, det var ju skitkul!!!!