fredag 22 januari 2010

Sömnen som gick åt helvette

Sen några månader tillbaka sover jag fruktansvärt dåligt, och det börjar nu tära på mig ordentligt.
Jag kan helt enkelt inte somna.
Standarden brukar vara att jag somnar runt halv fyra på morgonen.
Och nej, det är inte för att jag går och lägger mig sent.
Jag brukar lägga mig runt 23-24, vilket ändå måste ses som ganska normalt väl?
Sömntabletterna är sedan längesen slut, och den ekonomiska situationen på sistone har liksom inte tillåtit sådan lyx.
Men så igår, när det egentligen inte ens var nödvändigt, började jag känna mig trött redan kl 22.
Jag tänkte "Nu jävlar får man passa på!", och gjorde mig redo för sängen.
(Med ett avbrott för ett telefonsamtal med Fia)
Jag somnade nog runt halv tolv iallafall.
MEN,
jag vaknade igen vid halv två, skitpigg.
Var vaken nån timme, somnade, vaknade igen vid halv fyra och var vaken en timme till.
Kontentan blev att jag vaknade vid halv tolv idag.
Halv tolv!
Hela poängen var ju att jag skulle vakna i hyffsad tid om jag somnade relativt tidigt.
Fan också.
Vet inte om det är dags att bara acceptera att min sömn är helt fucked up.

Inga kommentarer: