måndag 8 mars 2010

Dagens dilemma

Ni vet när man är sjuk, men ändå har en massa energi?
Huvudet vill liksom, men kroppen strejkar.
Så har det varit för mig idag.
Solen har skinit och jag har kommit på tusen saker jag vill göra.

Idag stod valet mellan att rensa ur garderoben
eller rensa ur skafferiet.
Det visade sig att jag har betydligt lättare att skiljas från för gammal mat
än från mina kläder.

Men vilket dåligt samvete jag fick!
Tänk så många som skulle blivit lyckliga över mitt gamla vetemjöl och
mitt gamla couscous!

Det blev himla fint i mitt skafferi, men DAMN vad trött ja är nu!
Tydligen var denna minimala ansträngning allt som krävdes för att ta kol på Ericssonskan idag :(

Nu blir det kaffe, sen tänkte jag ta tag i lite skolarbete, det är ju iallafall inte fysiskt ansträngande.

1 kommentar:

erica sa...

varför vill man alltid städa när man är sjuk,men aldrig annars?