måndag 8 mars 2010

I natt jag feber-drömde något som..

.. kändes som livsavgörande.
Ska man vara petnoga så drömde jag det nog någon gång på förmiddagen.
Nåväl,
jag drömde i alla fall att någon sa till mig att det var självklart att jag skulle söka skrivarlinjen på folkhögskolan. Jag minns inte vem det var, bara att det var någon som jag verkligen litade på och som jag hade stort förtroende för.
Och när jag vaknade var det så självklart.
De flesta vet vid det här laget att jag lider av lite framtids/beslutsångest. Jag vet helt enkelt inte åt vilket håll jag vill att mitt liv ska gå.
Jag har litat på mina drömmar tidigare, visserligen med blandade resultat, och det är ett bekvämt sätt att fatta beslut på.
Finns det gömt där i det undermedvetna, då måste det ju finnas där av en anledning, eller hur?

1 kommentar:

Emelie sa...

http://princesseva.blogg.se/