onsdag 14 april 2010

Kärlek

"Om kärleken förunnas en, i vilken form den än uppträder - så är det en dödssynd att avstå.
Det är den enda verkliga dödssynden.
Och jag säger om den förunnas en, för det finns ingen mänsklig rättighet som säger att du ska blir älskad,
du kommer att bli kärlek förunnad.
Så om kärleken förunnas er, i vilken form den är uppträder,
så grabba tag!
Det är så mycket som kan vara fel; fel ras, fel hårfärg, kön, ålder ochjaghardåligandedräkt,ochjagkanintedansaochjagärintesäkerunderarmarna!
Men det är inte värt det,
det är inte värt att avstå kärleken."

 - Jonas Gardell



Älskar denna texten av Gardell.
Älskar Gardell.

3 kommentarer:

erica sa...

så bra !
du vet att han kommer hit nu i vår va? man kan väl inte se gardell för många gånger liksom. ;o)

Wicke sa...

hehe jo jag vet, har suktat efter biljetten länge, men ekonomin är ju så nerkörd i botten som den kan bli, så jag får väl vänta till nästa föreställning han kör om ett par år eller så.
Tills dess får jag leva på VHS:en från den förra jag var på ;)

Wicke sa...

Känner du igen texten förresten? Hade med den i bröllopstalet jag höll till mamma och Arne :)