fredag 27 mars 2009

Money well spent



Min mamma har en förkärlek till at ringa och rösta till diverse tv-program såsom melodifestivalen, let's dance tex.


Jag har sagt till henne att jag tycker att det är slöseri med pengar, för det är ju inte EN gång hon ringer, utan ganska många gånger.


Ikväll är det ju som bekant final i Let's dance, och jag skickade tidigt ett mess till henne där jag uppmanade henne att låta bli att telefonrösta, och att inte gå på programledarnas prat om att "din röst räknas".


Men efter Lailas sista dans så gav jag med mig och skickade "Okej, du kan få ringa och rösta på Laila".

Efter ett par sms till så skriver hon: jajaja, men det blir på båda :)
Söta mamma..

Hon ringer alltså och röstar på båda.

Jag menade då bestämt att det då kunde kvitta, det blir ju enbart slöseri med pengar.
Njae.. Det sista messet löd: Kanske det... Men det blir nog en extra röst på Mange tror jag :) Han är ganska charmig.
Men ååååå mamma! :)
Varför inte skippa rösten på Laila helt då och bara rösta på Magnus?
Då har du ju sparat typ 25 spänn!

Du är för rolig du! <3

2 kommentarer:

mamma sa...

Jamen jag tyckte ju om båda två ;)så varför inte ge båda varsin röst? Men jag röstade "bara" 3 ggr. Det var väl bra, hade inte du messat hade det nog blivit flera. Krya på dej nu stumpan. Puss mamsen

Wicke sa...

Haha ja Laila uppskattade säkert din röst!
Det jag menade var att du istället för att ringa tre ggr kunde ringt bara en gång till Magnus, för det hade blivit samma resultat. Jag lovar, Laila Bagge hade inte blivit ledsen och sårad..

Men ja, jag är ändå stolt över det begränsade antalet ggr du ringde, vi är på god väg! ;) Puss